لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

آشنایی با تفاوت النگو طلا و النگو نقره(قسمت اول)

فلز طلا و فلز نقره جزو پرمصرف ترین نوع فلزات در ساختن جواهراتی نظیر النگوها هستند که این دو فلز کمیاب و گران قیمت تفاوت های زیادی باهم دارند در ادامه قصد داریم تفاوت های این دو فلز را برای شما توضیح دهیم تا بتوانید با دید باز تری به خرید این دو فلز بروید؛ پس با ما همراه باشید.

النگو طلا با النگوهای نقره از 7 جهت دارای تفاوت هستند که 3 مورد از آنها را در این مقاله و 4 مورد بعدی را در مقاله دیگه ای که از همین وب سایت منتشر می شود برای شما عزیزان شرح می دهیم. پس با ما همراه باشید.


تفاوت النگو طلا و النگو نقره:

1- جنس:

فلز نقره خالص جنسی بسیار نرم دارد که برای ساختن ظروف و جواهراتی نظیر النگو نقره مناسب نیستند به همین دلیل برای ساختن النگو های
نقره به جای نقره خالص از نقره استرلینگ یا نقره سفید استفاده می کنند.
نقره سفید آلیاژی از نقره است که از 925 در هزار آن را فلز نقره و 75 واحد دیگر آن را فلز مس تشکیل داده است به این معنا که النگو نقره با عیار 925 دارای حداقل 5/92 درصد نقره خالص است که تنها 5/7 درصد آن را فلز دیگری مانند مس تشکیل می دهد. فلز مس مقاومت نقره را افزایش و چکش خوری آن را بیشتر می کند به همین دلیل است که در ساخت النگو نقره از فلز مس هم استفاده می کنند البته می توان در این امر از دیگر فلزات هم استفاده کرد ولی تجربه نشان داده است که فلز مس بهترین ترکیب را نسبت به دیگر فلزات دارد.
فلز خالص طلا هم مانند فلز نقره بسیار نرم است و و طلا سازان برای افزایش مقاومت فلز طلا آن را با دیگر فلزات مخلوط می کنند.
جواهرسازان برای ساختن النگو طلا زرد از فلز مس و برای ساختن النگو طلا سفید از فلزی که رنگ آن سفید یا نقره ای باشد استفاده می کنند.


2- قیمت:


یکی از بزرگترین تفاوت های فلز طلا و فلز نقره، قیمت آنها است. هردو فلز طلا و نقره جزو کمیاب ترین نوع فلزات می باشند با این تفاوت که قیمت طلا بسیار بیشتر از قیمت نقره می باشد زیرا ارزش فلز طلا بیشتر از فلز نقره است.
اگر بخواهیم از جنبه فروش این دو فلز با ارزش را بایکدیگر مقایسه کنیم باید بگوییم که نقره فروش بیشتری دارد زیرا طلا هم گران تر است و هم گردش مالی بالایی را به خود اختصاص می دهد.


3- حساسیت:


در ساختن جواهراتی نظیر النگو طلا  سفید از فلزاتی همچون نیکل استفاده می کنند که فلز نیکل باعث ایجاد حساسیت می شود به همین دلیل ممکن است استفاده طولانی مدت یا دائم از آنها برای بعضی از افراد بسیار آزاردهنده باشد ولی در ساختن جواهراتی نظیر النگو با فلز نقره از فلزاتی آلیاژیک نشده همچون مس استفاده می کنند که استفاده از این فلز دارای مشکلات کمتری است.


در مقاله فوق 3 مورد از تفاوت های موجود بین فلز نقره و طلا را برای شما دوستان و همراهان عزیز توضیح دادیم البته لازم به ذکر است که این مقاله ادامه دارد. امیدواریم که بتوانید با خواندن این مقاله و مقاله بعدی ما، قبل از خرید، تصمیم درستی بگیرید. خوشحال می شویم از اینکه نظرات و پیشنهادات خود را با ما درمیان بگذارید.




 

خرید النگو نقره





 

النگو نقره

 





 

النگو یزد

 





 

النگو طلا

 



تعداد نظرات : 0