لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

راهکار تشخیص النگو طلا از النگو نقره ( قسمت دوم)

شاید برای شما بانوان عزیز هم پیش آمده باشد که بعد از خرید زیورآلات نظیر النگو طلا به طلا یا نقره بودن آن شک کنید. بنظر شما در چنین شرایطی، برای تشخیص النگو طلا چه اقدامی باید صورت گیرد؟


طلای علمدار با انتشار 2 مقاله با عنوان " روش های تشخیص النگو طلا از النگو نقره " ، به شما بانوان عزیز کمک می کند تا بتوانید النگو اطلا از النگو نقره را تشخیص دهید . پس برای یافتن جواب سوال مطرح شده در بالا، با ما همراه باشید.


تکنیک های تشخیص النگو طلا از النگو نقره


1- تشخیص با استفاده از آمونیاک


در این روش مقداری آمونیاک بر روی سطح النگو طلا سفید بریزید. در صورت طلا بودن سطح آن تیره می شود.


2- تشخیص با استفاده از یخ


فلز طلا و نقره نسبت به دیگر فلزات از رسانش گرمایی بسیار قوی برخوردار هستند. با قرار دادن یک تکه یخ بر روی النگو طلا یا شاهد بسرعت ذوب شدن آن خواهید بود. درصورتی که جنس النگو نقره باشد یخ به سرعت ذوب نمی گردد.



3- تشخیص با استفاده از اسید یا وایتکس


بر روی النگو طلا خود یک قطره اسید یا مواد اسیدی نظیر وایتکس را روی آن بریزید. اگر رنگ آن مایل یه قرمز، قهوهای یا سبز شد النگو شما اصل است. لازم به ذکر است که استفاده از این روش موجب آسیب رسیدن به النگو طلا شما می شود بنابراین توصیه می کنیم از این مورد استفاده نکنید.


4- تشخیص با استفاده از سونوگرافی


داخل فلزات متفاوت صداها با سرعت های مختلفی درحال عبور هستند. با استفاده از سونوگرافی می توانید مدت زمان عبور صدا از ماده را مشخص کنید.


5- تشخیص با استفاده از وزن


وزن کردن یکی از راه های تشخیص عیار و ناخالصی شمش طلا است. برای این کار ابتدا باید شمش را بر روی ترازو دقیقی وزن کرده و عدد بدست آمده را یادداشت کنید. سپس درون ظرفی بزرگ آب بریزید، ترازو را صفر کنید و ظرف را روی ترازو قرار دهید. بعد شمش را درون ظرف آب بی اندازید و مجددا عدد بدست آمده را یادداشت کنید. اکنون عدد بدست آمده اول را در عدد دوم تقسیم کنید. عدد بدست آمده باید برای طلای خالص 19.32 و برای نقره خالص 10.49 باشد.


6- تشخیص با استفاده از گاز زدن


از قدیمی ترین روش های تشخیص طلا گاز زدن است. فلز طلا نرم است و به راحتی خم می شود. بنابراین اگر النگو شما از جنس طلا باشد پس با یک گاز زدن آرام، باید جای دندان های خود را بر روی آن مشاهده کنید. ضمنا هرچه عیار طلا بیشتر باشد فلز آن نرم است بنابراین جای دندان شما بیشتر قابل مشاهده است.


مهمترین نکته در تشخیص طلای اصل


زمانی که می خواهید طلایی را خریداری کنید نباید تنها به اظهارات و اطلاعات فروشنده نظیر کشور سازنده، کیفیت کار و مواد اولیه آن توجه و اعتماد کنید. بلکه باید حتما از فاکتور طلای خریداری شده به عنوان سند کالایی نگهداری کنید تا بتوانید درصدرت بروز مشکل در مواقع فروش یا برای اطمینان پیدا کردن از صحت اظهارات فروشنده، آن را به همراه نمونه طلا خود به اتحادیه صنف زرگرا تحویل دهید تا بتوانید مشکل را برطرف سازید.


کلام آخر
در مقاله فوق که ادامه مقاله منتشر شده قبلی، از همین وب سایت است راه های تشخیص النگو طلا از النگو نقره را توضیح دادیم تا به شما بانوان عزیز در این زمینه کمک کرده باشیم. امیدواریم که این مقاله مورد توجه و استفاده شما عزیزان قرار بگیرد؛ خوشحال می شویم از اینکه نظرات و پیشنهادات خود را درباره مقالات منتشر شده از وب سایت طلا علمدار، با ما درمیان بگذارید.




 

خرید النگو نقره





 

النگو نقره

 





 

النگو یزد

 





 

النگو طلا

 



تعداد نظرات : 0