نرخ روز یک گرم طلای 18 عیار: 3.751.000 تومان

لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

النگوی طلای 18 عیار

عیار، واحد اندازه گیری طلا و دیگر فلزها و سنگ های گران بها است. طلای خالص یعنی طلایی که عیار آن 24 می باشد. طلای 24 عیار از نرمی زیادی برخوردار است و به همین دلیل برای ساخت جواهرات با دیگر فلزات همچون نقره و مس ترکیب می شود.
در اکثر مناطق ایران، برای ساخت جواهرات و النگوهای طلا از طلای 18 عیار استفاده می کنند.
جالب است بدانید در اکثر مواقع عیار سکه از عیار جواهرات و النگوهای طلا بیشتر است یعنی برای ساختن انواع سکه از میزان طلای بیشتری استفاده می شود. ضمنا در بیشتر مواقع برای ساخت آنها از طلای 24 عیار یا همان طلای خالص استفاده می گردد.
در مقاله منتشر شده قبلی درمورد طلای خالص یا همان طلای 24 عیار توضیحات کاملی بیان کردیم، اکنون در این مقاله قصد داریم پیرامون طلای 18 عیار مطالبی را بیان کنیم.
بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید:


بهترین و مناسب ترین عیار برای ساخت النگو طلا


همانطور که میدانید هرچه عیار طلا پایین تر باشد، ناخالصی موجود در آن بیشتر است بنابراین از استحکام و مقاومت بیشتری برخورداراست اما از طرفی ارزش مالی کمتری دراد. مناسب ترین و بهترین عیار برای ساخت انواع جواهرات از جمله النگو طلا ،عیار 18 می باشد چراکه النگوی 18 عیار هم دارای درصد قابل قبولی طلاست و هم از استحکام و مقاومت مناسبی برخوردار می باشد.


دلیل استفاده از فلزاتی همچون مس و نقره در ساخت النگوی طلا


همانطور که در بالا اشاره کردیم فلز طلای خالص بسیار نرم می باشد و به راحتی با دست قابل انعطاف است. به همین دلیل طلاسازان و زرگران در هنگام ساخت انواع جواهرات و النگو های طلا، برای اینکه میزان استحکام و مقامت آنها افزایش یابد فلز طلا را با در صد مناسبی از دیگر فلزات همچون نقره و مس مخلوط می نمایند.


یزد، معروف ترین شهر طلای ایران


یزد یکی از معروف ترین شهرها برای خرید انواع طلا می باشد. النگو یزد در مقایسه با دیگر النگوهای ساخته شده در کشور هایی همچون ایتالیا، هند و ... دارای ویژگی های خاص و منحصر بفرد زیادی می باشد. چرا که در بیشتر مواقع النگوهای طلا با مروارید های خاص و طرح های بسیار زیبا ساخته می شوند به همین دلیل النگوی طلا یزد دارای طرفداران خارجی بسیاری هستند.
بنابراین به افرادی که قصد خرید جواهرات و النگو های طلا را دارند توصیه می کنیم حتما یکبار از بازار طلای یزد دیدن کنند.


کلام آخر


درمقاله فوق درمورد النگوی طلا 18 عیار بطور کامل توضیحاتی دادیم همچنین به علت استفاده از دیگر فلزات ترکیب شده با طلا، در ساخت انواع جواهرات و النگو پرداختیم که امیدواریم مورد مطالعه و توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد.
خواهشمندیم نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه مقالات و خدمات ارائه شده در وب سایت نقره علمدار با ما درمیان بگذارید تا با بهره مند شدن از آنها بتوانیم خدمات ارزشمندتری را در اختیار شما همراهان همیشگی قرار دهیم.


پیشنهاد میکنیم از مقاله آشنایی با النگو نقره سیاه قلم و تفاوت آن با النگو نقره معمولی دیدن فرمایید



 

خرید النگو نقره





 

النگو نقره

 





 

النگو یزد

 





 

النگو طلا

 



تعداد نظرات : 0