لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

آشنایی با النگو نقره سیاه قلم و تفاوت آن با النگو نقره معمولی

سیاه قلم، جزو روش های تزئینی و آلیاژی می باشد که از مخلوط نقره، مس و سرب آمیخته شده با گوگرد به دست می آید. عمل سیاه قلم عموما از دوران قاجاریه پدید آمده است که با کنده کاری بر روی سطح زیورآلات و النگوهای ساخته شده با فلز نقره و طلا ایجاد می شود. این عمل برای ایجاد سایه روشن بر روی اين فلزات کاربرد دارد.
اکنون در ادامه این مقاله قصد داريم درمورد سیاه قلم و النگوي نقره سیاه قلم شده بصورت کامل توضیح دهیم؛ پس برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.(جهت مشاهده النگو یزد کلیک کنید)


سیاه قلم


سیاه قلم یکی از جذاب ترین و فوق العاده ترین روش ها در صنعت جواهرسازی می باشد. این عمل با استفاده از نوعی رنگ مشکی مخصوص بر روی رکاب جواهرات انجام می شود. جواهرسازان از عمل سیاه قلم به منظور افزایش زیبایی و نمایان تر شدن طرح جواهرات و النگوي نقره استفاده می کنند. همانطور که گفته شد این هنر از زمان قاجار توسط ارمنی های تبریز و اصفهان برای حکاکی کردن روی جواهرات، النگو و ظروف نقره نیز صورت می گرفت.


تفاوت النگو نقره سیاه قلم با النگو نقره معمولی


عمل سیاه قلم روی سطح النگوهایی که دارای طرح توخالی و کنده کاری شده باشند انجام می گيرد. این نوع النگو در مقایسه با النگوهای نقره معمولی از نظر هزینه، عیار، اجرت و ... گرانتر هستند.


چرا رنگ النگو نقره سیاه قلم، سیاه است؟


علت تیرگی النگوي نقره سیاه قلم، وجود گوگرد درون آن است چراکه گوگرد دارای خاصیت تیره کنندگی می باشد. درکل النگوي نقره سیاه قلم دارای 3 رنگ سیاه براق، سیاه مایل به خاکستری و آبی تیره می باشد که هرکدام از این رنگ ها بستگی به میزان ناخالصی موجود در سولفید نقره دارد. بنابراین هرچه میزان ناخالصی موجود در آن بیشتر باشد تیرگی آن کمتر می شود.


دلیل استفاده از 3 عنصر گوگرد، مس و سرب در النگوي نقره سیاه قلم چیست؟


1- گوگرد


از گوگرد به دلیل داشتن کمترین نقطه ذوب، امکان سوختن و تیره تر کردن مواد سیاه قلم استفاده می گردد.


2- مس


از عنصر مس جهت جلوگیری از افت نقطه ذوب حاصل از ناخالصی، استفاده می گردد.


3- سرب


از عنصر سرب به دلیل بهبود بخشیدن و حفظ نقاط ذوب در فلز پایه و سیاه قلم استفاده می گردد.


کلام آخر


النگو نقره علاوه بر جلا و جذابیت خود در ترکیب با سیاه قلم از درخشندگی و جلوه بیشتری برخوردار می شود به همین دلیل امروزه، النگوي نقره سیاه قلم از طرفداران زیادی برخوردار شده است. ما با تهیه این مقاله، درمورد النگوي نقره سیاه قلم و تفاوت آن با النگوي نقره معمولی بصورت کامل توضیح دادیم تا در این زمینه به شما بانوان عزیز کمک کرده باشیم.
خواهشمندیم نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه تمامی خدمات و مقالات قرارداده شده در وب سایت نقره علمدار با ما درمیان بگذارید تا با بهره مند شدن از آنها بتوانیم مطالب مفیدتری را ارائه نماییم.

پیشنهاد میکنیم از مقاله راه های جلوگیری از حساسیت های پوستی  نسبت به النگو طلا دیدن فرمایید.



 

خرید النگو نقره





 

النگو نقره

 





 

النگو یزد

 





 

النگو طلا

 



تعداد نظرات : 0