لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

آشنایی با قوانین فروش النگو و جواهرات طلا

طلا، یکی از عواملی محسوب می شود که در سرمایه گذاری و پس انداز نقش مهمی دارد. تقریبا نیمی از بانوان به زیورآلات و النگو طلا علاقه مند بوده و علاوه بر اینکه به عنوان زینت دهنده استفاده می کنند، نوعی سرمایه و پس انداز شخصی برای آن ها محسوب می شود. همچنین افراد زیادی از طریق خرید و فروش زیور آلات طلا همچون النگو، کسب در آمد می نمایند. اما متاسفانه برخی افراد با اطلاعات کم، اقدام به چنین کاری کرده و نه تنها سودی به دست نمی آورند، بلکه ضرر هم نیز می کنند. اکنون قصد داریم با انتشار این مقاله، اطلاعاتی در زمینه ی مهمترین قوانینی که باید هنگام فروش طلا به آن توجه کرد، در اختیار شما قرار دهیم . پس برای کسب اطلاعات در این زمینه، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید:


مهمترین قوانین فروش زیورآلات و النگو طلا :


فروش زیورآلات و النگو طلا، قوانین خاصی دارد که قبل فروش آن ، باید مد نظر گرفت.


1) هنگامی که اقدام به خرید النگو و زیورآلات طلا می کنید، در قبال آن فاکتور خرید دریافت می نمائید. بهتر است بدانید تا زمانی که زیورآلات یا النگو طلای خریداری شده را دارید، باید فاکتور آن را نگهداری کنید؛ زیرا هنگام فروش آن، در صورتی که فاکتور نزد خود نداشته باشید، امکان اثبات اینکه مالک این نوع زیورآلات یا النگو هستید، وجود ندارد و در این صورت، طلا فروش زیورآلات یا النگو طلا شما را خریداری نمیکند: اما در صورتی هم که اقدام به خرید زیورآلات و النگو طلای شما نماید، نسبت به قیمت اصلی آن، کمتر از شما خریداری میکند.


نکته:

در صورتی که فاکتور خرید زیورآلات و النگو طلای شما مفقود شده است، میتوانید به طلا فروشی که از آن خرید کرده اید، مراجعه کرده و با دادن تاریخ دقیق خرید خود به آن، تقاضا ی فاکتور دیگری را بدهید. البته لازم به ذکر است برخی از طلا فروشان از نگهداری فاکتورهای خرید به مدت طولانی خودداری می نمایند


2) هنگام فروش النگو و زیورآلات طلا، میزان سود و اجرت یا مزد ساخت آن، کاهش می یابد. همچنین بهتر است بدانید در صورتی که حتی چند ساعت از خرید النگو و زیورآلات طلای شما گذشته باشد و پس از آن اقدام به فروش نمائید، از قیمتی که آن را خریداری کرده اید کسر می گردد: زیرا طلا فروش مزد ساخت آن را کاهش داده و به قیمت طلای دست دوم از شما خریداری می نماید. جالب است بدانید این عمل، نوعی قانون محسوب می شود که توسط تمامی طلافروشان اجرا می گردد.


کلام آخر:


فروش النگو طلا در صورتی سود محسوب می شود که قیمت گرم طلا افزایش یافته باشد. اما کسانی که قصد فروش النگو و زیورآلات طلای خود را دارند، بهتر است قبلا از آن اطلاعات لازم را در این زمینه کسب کرده و سپس اقدام به فروش نمایند. همچنین بهتر است برای فروش زیورآلات و النگو طلای خود، نزد فروشگاه های معتبر در زمینه ی طلا مراجعه نمایند. پیشنهاد ما به شما برای مشاوره در زمینه های مختلف طلا و نقره، مراجعه به وبسایت نقره علمدار می باشد. هدف ما از تهیه ی مقاله فوق، قرار دادن اطلاعاتی در زمینه ی قوانین فروش زیورآلات و النگو طلا بود. امیدواریم که با مطالعه ی آن، اطلاعات مفیدی را به دست آورده و مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد. خواهشمندیم نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه ی مقالات منتشر شده از وبسایت نقره علمدار در اختیار ما قرار دهید تا با استفاده از آن ها، مقالات منتشر شده ی بعدی را با کیفیت بالاتری ارائه نمائیم.


پیشنهاد میکنیم از مقاله کاربرد فلز گران بها نقره در پزشکی دیدن کنید.



 

خرید النگو نقره





 

النگو نقره

 





 

النگو یزد

 





 

النگو طلا

 



تعداد نظرات : 0