لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

تفاوت طلا و جواهر در چیست؟(قسمت دوم)

همانطور که در مقاله منتشر شده ی قبل ذکر کردیم، زیورآلات جواهر همان طلا محسوب می شود با این تفاوت که در طراحی اکسسوری های آن، از سنگ های قیمتی و گران بها استفاده شده است. همچنین از تفاوت های محدود دیگری هم نیز برخوردار هستند که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت. اکنون قصد داریم با انتشار این مقاله، به ادامه ی مقاله ی منتشر شده ی قبل بپردازیم و اطلاعاتی در زمینه ی تفاوت های زیورآلات طلا و جواهر، در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. پس برای کسب اطلاعات در این زمینه، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید:(جهت مشاهده النگو طلا کلیک کنید)


تفاوت زیورآلات طلا و جواهر در زمینه ی خرید:


زیورآلات جواهر، علاوه بر اینکه از تفاوت قیمتی بالایی نسبت به زیورآلات طلا برخوردار می باشد، در زمینه ی خرید و فروش هم نیز با آن متفاوت هستند. برای خرید زیورآلات طلا، اجرت ساخت به همراه سود طلا فروش و قیمت هر گرم از طلا نیز باید پرداخت شود. در صورتی که برای خرید زیورآلات جواهر، باید علاوه بر پرداخت هزینه ی سود طلا فروش، اجرت ساخت و قیمت هر گرم از طلا ی به کار رفته در آن، سنگ های به کار رفته در زیورآلات نیز محاسبه شده و از سوی خریدار پرداخت شود. همچنین لازم است بدانید سودی که طلا فروشان در زمینه ی فروش جواهر برای خود محاسبه می کنند، چند برابر میزان فروش طلا است.


تفاوت زیورآلات طلا و جواهر در زمینه ی فروش:


هنگامی که اقدام به فروش زیورآلات طلا می نمائید، اجرت ساخت و سود طلا فروش کم شده و براساس قیمت روز هر گرم از طلا، هزینه ی آن به شما پرداخت می شود. اما در صورتی که اقدام به فروش زیورآلات جواهر خود نمائید، علاوه بر اینکه میزان سود طلا فروش از آن کسر می شود، قیمت جواهر نیز بر اساس کاهش یا افزایش قیمت آن در مقایسه با قیمت روز خرید، محاسبه شده و کسر می گردد. همچنین لازم است بدانید هنگامی که اقدام به خرید جواهرات میکنید، هزینه ی سنگ های قیمتی به کار رفته در آن محاسبه می شود؛ اما زمانی که اقدام به فروش آن می نمائید، آن ها را از زیورآلات مربوطه جدا کرده و محاسبه نمی کنند.


اجرت ساخت زیورآلات طلا و جواهر :


بهتر است بدانید اجرت ساخت زیورآلات طلا و جواهرات، براساس طرح های آن ها محاسبه می شود؛ بدین گونه که زیورآلات طلا و جواهراتی که با ماشین تولید می شوند از اجرت ساخت پائین تری نسبت به زیورآلاتی که با دست ساخته می شوند، برخوردار هستند. در واقع تمامی زیورآلات طلا و جواهر ماشینی از قیمت پائین برخوردار نیستند، بلکه برخی از زیورآلات براساس طرح و سنگ های قیمتی به کار برده شده در آن ها، محاسبه می گردند.


کلام آخر:


همانطور که گفتیم زیورآلات طلا و جواهر از شباهت های زیادی برخوردار هستند و تنها دارای تفاوت های محدود و چشم گیری می باشند. بانوانی که قصد دارید به عنوان نوعی زینت دهنده از زیورآلات خود استفاده نمائید و به عنوان سرمایه به آن نگاه نمیکنید، استفاده از طلا و جواهر هر دو بهترین گزینه محسوب می شوند. اما در صورتی که به عنوان نوعی پس انداز و سرمایه به زیورآلات خود نگاه می کنید و ممکن است روزی اقدام به فروش آن نمائید، بهتر است از خرید زیورآلات جواهر منصرف شده و تنها اقدام به زیورآلات طلا نمائید؛ زیرا هنگام فروش زیورآلات جواهر، ممکن است نه تنها سود نکرده، بلکه ضرر هم کنید. همچنین لازم است بدانید هنگام خرید هرنوع زیورآلاتی همچون طلا و جواهر، حتما فاکتور خرید آن را نزد خود نگه دارید تا به دلیل نبود آن، هنگام فروش ضرر نکنید. هدف ما ازتهیه ی این مقاله دو قسمتی، ذکر تفاوت های زیورآلات طلا و جواهر بود. امیدواریم که با مطالعه ی آن ها، اطلاعات مفیدی را به دست آورده و مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد. خواهشمندیم نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه ی مقالات منتشر شده از وبسایت نقره علمدار در اختیار ما قرار دهید تا با استفاده از آن ها، خدمات بهتر با کیفیت بالاتری ارائه نمائیم.

پیشنهاد میکنیم از مقاله استفاده از النگو طلا در دست راست درست است یا چپ؟ دیدن کنید.



 

خرید النگو نقره





 

النگو نقره

 





 

النگو یزد

 





 

النگو طلا

 



تعداد نظرات : 0