لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

تفاوت زیورآلات نقره و پلاتین در چیست؟(قسمت دوم)

همانطور که در مقالات منتشر شده ی قبل ذکر کردیم، زیورآلات ساخته شده از فلز پلاتین در مقایسه با اکسسوری های متفاوت از فلزات دیگر همچون طلا و نقره، از قیمت بالاتری برخوردار هستند. اما متاسفانه برخی افراد سودجو زیورآلات مختلف از فلز نقره را جایگزین پلاتین کرده و با قیمت بالا به فروش می رسانند. برای شناخت زیورآلات پلاتین و تشخیص آن از نقره، روش های زیادی وجود دارد که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت. (جهت خرید النگو نقره کلیک کنید) اکنون قصد داریم با انتشار این مقاله، به ادامه ی مبحث مقالات منتشر شده ی قبل بپردازیم و اطلاعاتی در زمینه ی راهکار موثر جهت تشخیص زیورآلات پلاتین از نقره، در اختیار شما دوستان عزیز قرار دهیم. پس به منظور کسب اطلاعات در این زمینه، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید:



سه راهکار موثر جهت تشخیص زیورآلات نقره از پلاتین: (قسمت دوم)


3) استفاده از اسید:


یکی دیگر از روش های تشخیص زیورآلات پلاتین از نقره، استفاده از اسید مخصوص زیورآلات است؛ بدین گونه که در صورت عدم مشاهده هرگونه عدد یا نوشته روی زیورآلات خود، از مراکز فروش اکسسوری های نقره یا پلاتین، اسیدهای مخصوص تهیه کرده و به عنوان نوعی تست کننده استفاده نمائید. لازم است بدانید روی سطح بطری این نوع اسید ها، برچسب هایی استفاده شده است که اطلاعاتی در مورد آن قرار داده و نشان می دهد برای تشخیص کدام زیورآلات، کاربرد دارد.


مراحل استفاده از محلول اسیدی برای تست آلیاژ زیورآلات:


1) ابتدا دو نوع محلول تست کننده برای تست آلیاژ نقره و پلاتین تهیه نمائید و هر کدام را داخل یک قطره چکان بریزید.
2) سپس چند قسمت از زیورآلات خود را که قابل مشاهده نیست، خراشیدگی های مختلف ایجاد کنید.
3) در مرحله بعد، هر یک از قطره چکان ها را روی هر سطح از خراشیدگی به طور جداگانه بریزید.( از ترکیب محلول ها با یکدیگر پیشگیری نموده و هر کدام را برای یک خراشیدگی جداگانه در نظر بگیرید)
4) پس از ریختن محلول روی خراشیدگی ها، 2 الی 3 دقیقه صبر کنید و سپس نتیجه را مشاهده نمائید.


نتیجه گیری:


اگر محلول تست کننده ی پلاتین را روی خراشیدگی بریزید و آن محو شود، نشان دهنده این است که زیورآلات مربوطه پلاتین نیست؛ زیرا خراشیدگی اکسسوری های پلاتین محو نمی نماید. همچنین در صورتی که بر اثر ریختن محلول روی سطح خراشیدگی، دچار تغییر رنگ شده و به رنگ شیری در بیاید، به معنای این است که زیورآلات مد نظر نقره می باشد.( لازم به ذکر است برای تست زیورآلات نقره از محلول اسیدی مخصوص برای طلای 18 عیار استفاده می شود)


2 نکته ی مهم برای استفاده از محلول اسیدی:


برای استفاده از محلول اسیدی جهت تست، باید دو نکته ی مهم را درنظر گرفت:
1) محلول اسیدی هنگام برخورد با پوست دست، موجب ایجاد سوختگی می گردد؛ بنابراین استفاده از دستکش هنگام تست زیورآلات، الزامیست.
2) لازم است پس از پایان تست اکسسوری ها، آنها را بشوئید و پس از آبکشی، با دستمال نخی مناسب خشک نمائید.


کلام آخر:


به طور کلی افراد مختلف براساس سلیقه ی خود، از اکسسوری های انواع فلزات همچون طلا، نقره، پلاتین و ... استفاده می نمایند. اما ممکن است تقریبا نیمی از افراد هزینه ی کافی برای خرید زیورآلات طلا، پلاتین و... نداشته باشند که در این صورت، استفاده از اکسسوری های نقره بهترین انتخاب است؛ زیرا علاوه بر تنوع بالایی که دارد، از هزینه ی مناسب تری نسبت به طلا و پلاتین برخوردارمی باشد. پیشنهاد ما به شما به منظور برخوردار از زیورآلات متنوع نقره با کیفیت بالا، از خرید اینترنتی وبسایت نقره علمدار استفاده نمائید. هدف ما از تهیه ی مقاله دو قسمتی، پرداختن به اطلاعاتی در زمینه ی سه روش موثر برای مقایسه ی زیورآلات نقره و پلاتین بود؛ امیدواریم که با مطالعه ی آن ها اطلاعات مفیدی را به دست آورده و مورد توجه شما دوستان عزیز واقع شده باشد. خواهشمندیم به منظور ارائه خدمات بهتر با کیفیت بالاتر، نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه ی مقالات منتشر شده از وبسایت نقره علمدار در اختیار ما قرار دهید.


پیشنهاد میکنیم از مقاله آشنایی با خواص درمانی فلز طلا و نقره دیدن کنید.



 

خرید النگو نقره





 

النگو نقره

 





 

النگو یزد

 





 

النگو طلا

 



تعداد نظرات : 0