لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

چرا النگوهای طلا تیره و کدر می شوند و راه های جلوگیری از این امر چیست؟

النگو جزو پرفروش ترین و ساده ترین نوع جواهرات و زیورآلاتی است که اکثر بانوان به آن علاقه بسیار دارند و اغلب از آن استفاده می کنند اما از بزرگترین معضلات خرید انواع جواهرات و النگوهای طلا این است که پس از گذشت مدتی، درخشندگی و جلوه اولیه خود را از دست داده و کدر می شوند.(جهت خرید النگو نقره کلیک کنید)
در این مقاله قصد داریم به دلیل کدر شدن جواهرات و النگوهای طلا بپردازیم و برای رفع و جلوگیری از کدری آنها راهکارهایی را ارائه نماییم؛ بنابراین به شما بانوان عزیز توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.


دلیل کدر شدن یا تغییررنگ النگو طلا چیست؟


همانطور که می دانید اکسیژن هوا روی انواع فلز ها اثر مخربی دارد و باعث تغییر رنگ آنها می شود اما درمورد فلز طلا اینگونه نیست، البته اگر طلای خالص یعنی طلای 24 عیار باشد.
اما همانطور که در مقالات قبلی توضیح دادیم برای ساخت جواهرات و النگوهای طلا از طلای خالص استفاده نمی شود چراکه طلای 24 عیار بسیار نرم بوده و به راحتی با دست قابل انعطاف می باشد بنابراین عاری از هرگونه مقاومت و استحکام می باشد. از این رو برای افزایش استحکام جواهرات و النگوی طلا آن را با فلز های دیگری همچون مس مخلوط می نمایند که همین امر دلیل کدر شدن آنها می باشد. زیرا اکسیژن هوا با رطوبت و عنصر سولفور موجود در طلا مخلوط می گردد و طلا را تیره و کدر می کند.(جهت خرید اینترنتی النگو کلیک کنید)


برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد عیار طلا و فلز مخلوط شده با آن به مقاله تفاوت النگو طلا 24 عیار با النگو طلا 18 عیار مراجعه نمایید.
در ادامه قصد داریم به راهکارهایی برای رفع این معضل بپردازیم پس با ما همراه باشید.


مهمترین روش های برای جلوگیری از کدر شدن النگوی طلا:


برای رفع کدری نیاز است سالی یک بار النگو های خود را نزد طلا فروش ببرید تا آنها را تمیز و آبکاری نمایند.
النگوهای خود را دور از مواد سوختنی از جمله بنزین، نفت و ... نگه داری نمایید.
کلر موجود در آب برای طلا بسیار مضر است، بنابراین از شست و شوی بیش ازحد خودداری کنید.
از قرار دادن بیش ازحد النگو در معرض مواد شیمیایی نظیر شامپو، ریکا و .. .خودداری کنید.
درصورت امکان قبل از رفتن به حمام یا استخر النگوهای خود را بیرون بیاورد.
از تماس مواد آرایشی و بهداشتی با النگو های طلا مثل عطر، ادکلن، اسپری و... با خودداری نمایید.(جهت مشاهده النگو یزد کلیک کنید)


کلام آخر


در مقاله فوق توضیح دادیم که چرا جواهرات و النگوی طلا تیره و کدر می شوند همچنین برای جلوگیری از این امر راهکارهایی را ارائه دادیم.
خواهشمندیم نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه تمامی مقالات منتشر شده از وب سایت نقره علمدار با ما درمیان بگذارید تا با بهره مند شدن از آنها بتوانیم خدمات ارزشمندتری را به شما همراهان عزیز ارائه دهیم.



 

خرید النگو نقره





 

النگو نقره

 





 

النگو یزد

 





 

النگو طلا

 



تعداد نظرات : 0