لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

آشنایی با تفاوت النگو طلا و النگو نقره(قسمت دوم)

درمقاله قبلی درمورد 3 تفاوت موجود بین دو فلز النگو طلا و نقره توضیحات کاملی داده ایم اکنون قصد داریم در این مقاله به 4 تفاوت بعدی آنها اشاره کنیم؛ پس با ما همراه باشید.


1- دوام و ماندگاری:


از دیگر تفاوت های دو النگو طلا و النگو نقره می توان به دوام ماندگاری آنها اشاره کرد. النگو طلا در برابر النگو نقره از دوام و ماندگاری بیشتری برخوردار است زیرا فلز نقره می تواند دچار خراش شود و با در معرض قرار گرفتن نقره در آب به مرور زمان دچار تغییر رنگ و از دست دادن شکل ظاهری خود می شود. به همین دلیل است که باید جواهرات مصرفی نظیر النگو یا حلقه های نامزدی را از جنس فلز طلا خریداری کرد.


2-   تنوع طرح و استایل النگو نقره و طلا


با توجه به بالا بودن قیمت فلز طلا،  تنوع جواهرات ساخته شده با آن نظیر النگو طلا بسیار کم است و همین امر باعث شده تا از فلز طلا بیشتر در ساختن حلقه و سرویس های ازدواج استفاده کنند. اما النگو نقره به دلیل اینکه هم ارزان تر است و هم فروش بیشتری دارد دارای تنوع کاری زیادی است که می توان انها را با هر نوع مدل لباس و استایلی ست کرد و قابل استفاده در هر مکانی هستند. همچنین زیورآلات و النگوهای نقره مناسب برای هر موقعیتی مانند استفاده روزانه، مجلسی، اسپرت و یا رسمی هستند.


3- نگهداری طلا و نقره:


نحوه نگهداری کردن از دو النگو طلا و نقره با یکدیگر متفاوت است. ظروف و جواهرات و النگوهایی که از فلز نقره ساخته می شوند را باید در صورت امکان در مکان هایی که رطوبت آنها کم تر است نگهداری شوند به همین دلیل است که نگهداری از نقره کمی دشوارتر از طلا است و با استفاده از ژل سیلیکا می توان از نقره در برابر رطوبت محافظت کرد که این روش، بسیار مناسب است. و برای اینکه از النگو نقره در برابر کدر شدن محافظت کنیم باید آن را دور از هوا نگهداریم یعنی جواهرات و النگوهای نقره را باید در جعبه جواهرات یا درون پلاستیک بدون هوا نگهداری کنیم و برای تمیز کردن نقره کدر شده می توان از دستمالی نرم یا پولش مخصوص نقره استفاده کرد سپس به باید به آن جلا دهید. این درحالی است که طلا نیازی به نگهداری ندارد و در همه حال درخشنده و براق است واین یکی از دلایلی است که باعثشده قیمت طلا بیشتر از نقره باشد.


4- مصارف صنعتی:


فلز نقره در صنعت، مصارف زیادی دارد و از جواهرات و النگوهای نقره گرفته تا لوازم الکترونیکی و پزشکی که می توان همه اینا را از جنس نقره یافت کرد. با این وجود می توان گفت که نقره جزو با ارزش ترین فلزات می باشد.
سالیانه 12 درصد از فلز طلا برای مصارف صنعتی استفاده می شود در حالی برای ساختن مصارف صنعتی از نقره 56 درصد استفاده می کنند.
درسال از 12 درصد فلز طلا در مصارف صنعتی استفاده می کنند و این درحالی است که برای این امر از نقره 56 درصد استفاده می کنند.

در مقاله فوق که ادامه مقاله قبلی منتشر شده از همین وب سایت است توضیحات کامل و جامع تری درمورد تفاوت بین النگو طلا و نقره دادیم و امیدواریم که با خواندن تمامی مقالات منتشر شده از وب سایت ما بتوانید تصمیم درستی در خرید خود بگیرید. خوشحال می شویم، نظرات و پیشنهادات خود را با ما درمیان بگذارید.

پیشنهاد میکنیم از مقاله آیا استفاده از نقره برای بدن مفید است، دیدن فرمایید



 

خرید النگو نقره





 

النگو نقره

 





 

النگو یزد

 





 

النگو طلا

 



تعداد نظرات : 0