لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

عیار 925 النگو نقره به چه معناست؟

دردنیای امروزی زیورآلات و النگو نقره در بین آقایان و بانوان طرفداران بسیاری دارد که از دلایل این امر می توان به 3 دلیل زیر اشاره کرد:

1- قیمت بسیار مناسب
2- زیبایی و درخشندگی فوق العاده
3- اصالت

با این وجود در ذهن اغلب افراد سوالاتی نظیر مفهوم عدد 925 حک شده بر روی النگو نقره یا عیار 925 چه مفهوم و معنایی دارد؟ وجود دارد و احتمالا تا کنون برای آن پاسخی پیدا نکرده اند اما اصلا جای نگرانی نیست چرا که ما با انتشار این مقاله قصد داریم به پاسخ سوال شما همراهان عزیز بپردازیم. بنابراین برای یافتن پاسخ خود تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.(جهت خرید اینترنتی النگو کلیک کنید)




عیار چیست؟


عیار، واحد اندازه گیری خلوص و آلیاژ تمامی فلزات گرانبها و با ارزش همچون فلز طلا و فلز نقره می باشد. معمولا عیار فلز طلا از واحد کامل 24 و عیار فلز نقره از واحد کامل 925 بیان می شود.
بنابراین عیار همان میزان خالص بودن مقدار فلز نقره بکار رفته در زیورآلات و النگو های نقره می باشد. درمقالات منتشر شده قبلی در همین وب سایت درمورد عیار فلز طلا بطور کامل توضیح داده ایم. همچنین گفتیم که طلای خالص، فلزی بسیار نرم و انعطاف پذیر است به نحوی که به راحتی با دست خم می شود.
فلز نقره خالص همچون فلز طلا 24 عیار، بسیار نرم و انعطاف پذیر است بنابراین نمی توان در ساخت زیورآلات و النگو نقره از آن به تنهایی استفاده کرد و برای افزایش استحکام و دوام بیشتر آنها نیاز است در هنگام ساخت فلز نقره همچون فلز طلا با دیگر فلزات ترکیب گردد.


مفهوم عیار 925 حک شده بر روی النگو نقره چیست؟


همانطور که گفتیم در هنگام ساخت، فلز نقره با دیگر فلزات ترکیب می گردد بنابراین عدد 925 حک شده بر روی انواع زیورآلات و النگوهای نقره میزان فلز نقره بکار رفته درون آن نیز می باشد. عدد 925 یعنی 92.5 درصد نقره خالص در ساخت و مابقی آن فلزات ترکیبی است.
البته جالب است بدانید که زیورآلات و النگوهای نقره دارای عیارهای دیگری همچون 958، 950، 947، 835، 830، 800 و ... نیز می باشد. ولی در ایران عدد 925 جزو بالا ترین و بهترین درصد عیار نقره در هنگام ساخت می باشد چرا که النگو نقره دارای کیفیت بسیاری می باشد.(جهت مشاهده النگو یزد کلیک کنید)


کلام آخر


درمقاله فوق به مفهوم و معنای عیار 925 هک شده در جواهرات و النگوهای نقره پرداختیم تا به آن دسته از عزیزانی که در این زمین سوال داشته اند کمکی کرده باشیم.
خواهشمندیم نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه تمامی مقالات و خدمات ارائه شده در وب سایت نقره علمدار را با ما درمیان بگذارید تا با بهره مند شدن از آنها بتوانیم خدمات و مطالب ارزشمند تری را در اختیار شما همراهان عزیز قرار دهیم.

پیشنهاد میکنیم از مقاله راهنمای خرید النگو طلا کلیک کنید.



 

خرید النگو نقره





 

النگو نقره

 





 

النگو یزد

 





 

النگو طلا

 



تعداد نظرات : 0