لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

آشنایی با جواهرات و النگو میناکاری شده (قسمت اول)

یکی از هنر های برجسته ای که از قدیم تاکنون رواج یافته و روی اغلب فلزات، سفال، چوب و ... ترسیم می شود، مینا کاری است. جالب است بدانید در اجرای این جذابیت هنری از رنگ های طبیعی استفاده می گردد که هریک، معنای خاصی دارد؛ به طور مثال استفاده از رنگ آبی به معنای آسمان، رنگ سبز به معنای طبیعت و... می باشد. استفاده از روش مینا کاری روی زیورآلات و النگو طلا، جذابیت آن ها را افزایش می دهد و موجب می شود نوعی زینت دهنده ی زیبا با جلای بالا محسوب شوند. اکنون قصد داریم با انتشار این مقاله، اطلاعاتی در زمینه ی زیورآلات و النگو میناکاری شده، در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. پس جهت کسب اطلاعات در این زمینه، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید:



میناکاری زیورآلات و النگو طلا:


اجرای مینا کاری روی سطح زیورآلات و النگو طلا، در دوره حکومت سلجوقیان به اوج پیشرفت و تلقی خود رسید؛ بدین گونه که با استفاده از رنگ های لعاب دار مخصوص، طرح هایی را روی سطح زیورآلات و النگو طلا ترسیم نموده و مقابل حرارت قرار می دهند تا رنگ و طرح آن ثابت شود. جالب است بدانید تنها فلزی که هنگام ذوب شدن با هنر مینا کاری اکسید نمی گردد، طلا است؛ از این رو قابلیت پیاده سازی هر طرح و شکلی از میناکاری روی سطح زیورآلات طلا، امکان پذیر است.


مزیت استفاده از هنر میناکاری روی سطح زیورآلات طلا:


استفاده از هنر میناکاری به دلیل اینکه از طرح و نقش های متنوعی برخوردار است، از محبوبیت خاصی برخوردار بوده و طرفداران زیادی را به خود جذب نموده است. یکی از مهمترین مزیت های خرید زیورآلات و النگو طلا مینا کاری شده، این است که انتخاب نقش و طرح آن را در اختیار مشتری قرار داده و هر فرد میتواند براساس سلیقه شخصی ، اکسسوری مد نظر را با طرح دلخواه خود انتخاب می نماید؛ در نتیجه انتخاب این گونه زیورآلات و النگو طلا برای افرادی که تنوع طلب هستند و براساس مد پیش می روند، بهترین گزینه محسوب می گردد. از دیگر مزیت های میناکاری ، این است که میتوان از آن برای طرح و نقش دادن به انواع زیورآلات طلا با عیار پائین یا بالا که از قیمت های متنوعی برخوردار هستند، اجرا نمود. بنابراین مهمترین مزیت های میناکاری میتوان به تنوع بالا، قیمت مقرون به صرف و طرح های متفاوت اشاره نمود.(جهت خرید اینترنتی النگو کلیک کنید)


طرح رنگی میناکاری برای اکسسوری طلا:


بهتر است در صورتی که قصد ست کردن زیورآلات و النگو با لباس های روزانه و مجلسی خود را دارید، از اکسسوری هایی استفاده نمائید که طرح های رنگی مینا کاری روی آن ها پیاده شده است و قابلیت منطبق شدن با انواع پوشاک رنگی دارد. همچنین میتوانید برای برخورداری از تیپ و استایل مجذوب، از یک قطعه زیورآلات طلا میناکاری بزرگ مثل النگو یا مدال استفاده نمائید.


کلام آخر:


امروزه استفاده از زیورآلات و النگو طلا مینا کاری شده، افزایش پیدا کرده است و اغلب بانوان به ویژه دختران جوان، جذب طرح و نقش های متفرقه آن شده اند. بهتر است بدانید برای تهیه ی این گونه زیورآلات، بهتر است به فروشگاه های معتبر در سراسر کشور مراجعه نمائید تا از نوع با کیفیت و درجه یک آن بهره مند شوید. هدف ما از تهیه ی مقاله فوق، پرداختن به اطلاعاتی در زمینه ی زیورآلات و النگو طلا میناکاری شده، بود؛ امیدواریم که با مطالعه ی آن اطلاعات مفیدی را به دست آورده و مورد توجه شما دوستان عزیز واقع شده باشد. البته لازم به ذکر است موضوع مقاله فوق در این قسمت به پایان نخواهد رسید و در مقالات منتشر شده ی بعد، به ادامه آن خواهیم پرداخت. خواهشمندیم به منظور ارائه خدمات بهتر با کیفیت بالاتر، نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه ی مقالات منتشر شده از وبسایت نقره علمدار در اختیار ما قرار دهید.

پیشنهاد میکنیم از مقاله  آشنایی با جواهرات و النگو  میناکاری شده (قسمت دوم) دیدن کنید




 

خرید النگو نقره





 

النگو نقره

 





 

النگو یزد

 





 

النگو طلا

 



تعداد نظرات : 0