لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

آشنایی با زیورآلات و طلا میناکاری شده(قسمت دوم)

همانطور که در مقالات منتشر شده ی قبل ذکر کردیم، اکسسوری های طلا با طرح و نقش میناکاری، از جذابیت بالایی برخوردار است که بانوان زیادی به ویژه دختران، شیفته ی ظاهر آن ها می گردند. هنر میناکاری با روش های مختلفی روی سطح زیورآلات و النگو طلا صورت می گیرد که در ادامه، به توضیح هر یک از آن ها خواهیم پرداخت. اکنون قصد داریم با انتشار این مقاله، به ادامه ی مقالات منتشر شده ی قبل بپردازیم و اطلاعاتی در زمینه ی انواع روش های میناکاری زیورآلات ، در اختیار شما کاربران عزیز قرار دهیم. پس جهت کسب اطلاعات در این زمینه، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید:


آشنایی با روش های متفاوت میناکاری روی اکسسوری طلا:


هنر میناکاری روی سطح زیورآلات و النگو طلا با روش های متفاوتی صورت میگیرد که قسمت زیر، به معرفی هریک از آن ها پرداخته شده است:


هنر میناکاری به روش گرم :


روش میناکاری گرم در مقایسه با روش سرد، پیچیده تر است؛ بدین گونه که ابتدا با استفاده از آسیاب های مخصوص، نوار های براق رنگی از نوع جامد را به پودری یکدست و نرم تبدیل می نماید. سپس مقدار ناچیزی آب به پودر ها اضافه نموده و با هم مخلوط می نمایند. لازم به ذکر است که مخلوط به دست آمده باید به حالت کشسانی و یک نواخت همچون رنگ هایی غلیظ باشد که بتوان در عمل میناکاری از آن استفاده نمود. در نهایت باید زیورآلات یا النگو طلا که توسط رنگ مربوطه میناکاری شده است را چندین بار در کوره با دمای 700 الی 900 درجه سانتی گراد به منظور افزایش شفافیت، استحکام و جلای زیورآلات مینا کاری قرار دهند. یکی از مهمترین معایب استفاده از روش میناکاری گرم، این است که ممکن است زیورآلات را زودتر یا دیرتر از کوره خارج شود؛ زیرا زمان و درجه ی کوره، براساس تکرار و تجربه ی زیاد به دست آمده و هیچ گونه کنترلی روی آن نیست.(جهت خرید اینترنتی النگو کلیک کنید)

هنر مینا کاری به روش سرد :


برای انجام عمل میناکاری به روش سرد، از وسایل نوک تیزی به منظور ترسیم نقش و نگار استفاده می نمایند. پس از پایان نقش زنی، زیورآلات یا النگو میناکاری شده را در دمای محیط همچون دمای یک اتاق معمولی گذاشته و تا 48 ساعت، به منظور افزایش استحکام میناکاری آن را فاقد حرکت قرار می دهند. پس از گذشت 48 ساعت، زیورآلات میناکاری شده خشک شده و حالت سرامیکی درخشانی پیدا می کند. از مهمترین مزایای استفاده از روش میناکاری سرد، عدم نیاز آن به ابزار و وسایل گران قیمت است. همچنین از استحکام بالاتری در مقایسه با میناکاری گرم برخوردار است. البته لازم به ذکر است کیفیت مواد، نقش مهمی دراین زمینه دارد. برای استفاده از روش میناکاری سرد ، سرعت به همراه دقت لازمه ی خروجی یک کار با کیفیت است؛ از این رو افراد کمی در این حوزه هنری فعالیت می کنند.


راهکار به دست آوردن رنگ های مختلف در مینا کاری:


برای به دست آوردن رنگ های متفاوت در هنر میناکاری، راهکار های زیادی وجود دارد که در موارد زیر به برخی از آن ها اشاره شده است:


از اکسید قلع به منظور دستیابی به شفافیت لعاب ها استفاده می گردد.
از ترکیب اکسید کروم و قلع به همراه آهن، رنگ زرد حاصل می گردد.
از ترکیب فلز طلای حل شده و براکس به همراه کربنات سدیم، رنگ قرمز به دست می آید.
همچنین میتوان برای دستیابی به رنگ سبز، از ترکیب کرومات سرب به همراه مس استفاده نمود.


کلام آخر:


زیورآلات و النگو طلا میناکاری شده از جلا و جذابیت خاصی برخوردار است و استفاده از آن، موجب زینت دهی به افراد میگردد. البته لازم به ذکر است میزان نگهداری و مواظبت از آن، چندین برابر زیورآلات و النگو طلا زرد می باشد؛ از این رو بهتر است در صورتی که اقدام به خرید زیورآلات و النگو طلا میناکاری نمودید، در حفاظت از آن دقت به عمل آورید. همچنین در صورتی که قصد تمیزکردن زیورآلات و النگو میناکاری خود را دارید، از مخلوط آب و مایع ظرفشویی استفاده نمائید و در نهایت پس از آبکشی، با دستمال نخی خشک کنید. هدف ما از تهیه ی مقاله فوق، پرداختن به اطلاعاتی در زمینه ی آشنایی با زیورآلات و النگو میناکاری شده بود؛ امیدواریم که با مطالعه ی آن، اطلاعات مفیدی را به دست آورده و مورد توجه شما دوستان عزیز واقع شده باشد. خواهشمندیم به منظور ارائه خدمات بهتر با کیفیت بالاتر، نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه ی مقالات منتشر شده از وبسایت نقره علمدار در اختیار ما قرار دهید.

پیشنهاد میکنیم از مقاله آشنایی با دلایل ایجاد خش روی النگو نقره دیدن کنید.



 

خرید النگو نقره





 

النگو نقره

 





 

النگو یزد

 





 

النگو طلا

 



تعداد نظرات : 0