لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

تفاوت زیورآلات نقره و پلاتین در چیست؟(قسمت اول)

نقره و پلاتین، دو فلز گران بها می باشند که از جلا و جذابیت بالایی برخوردار هستند و از آن ها در زمینه های مختلف همچون ساخت زیورآلات متفاوت استفاده می نمایند. جالب است بدانید زیورآلات این دو فلز ارزنده، از نظر ظاهری تا حدودی مشابه به یکدیگر می باشند؛ در نتیجه تنها افراد با تجربه در این زمینه، توانایی تشخیص زیورآلات ساخته شده از این دو فلز را دارند. اکنون قصد داریم با انتشار این مقاله، راهکار موثر برای تشخیص زیورآلات نقره و پلاتین، در اختیار شما کاربران عزیز قرار دهیم. پس جهت کسب اطلاعات در این زمینه، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید:(جهت خرید اینترنتی النگو کلیک کنید)


4 راهکار موثر جهت تشخیص زیورآلات نقره از پلاتین:


برای تشخیص زیورآلات نقره از پلاتین، 4 روش مطمئن و کاربردی وجود دارد که عبارتند از:


1) توجه به نام، برند یا اعداد حک شده روی زیورآلات:


هر نوع زیورآلات از اعداد، برند و نامی برخوردار می باشد که به صورت های متفاوت در قسمت های مختلف آن ها حک شده است؛ به طور مثال اعداد یا برند النگو در سطح زیرین، مدال در قسمت پشت، دستبند روی قفل و.... حک شده است. همچنین لازم به ذکر است در صورتی که روی زیورآلات خود برند، نام یا اعدادی مشاهده نکردید، عدم اصل بودن آن را می رساند. نوشته های حک شده روی سطح زیورآلات و النگو نقره و پلاتین با یکدیگر متفاوت هستند که در ادامه، به توضیح هریک از آن ها خواهیم پرداخت:


نوشته حک شده زیورآلات و النگو نقره:


ترکیب حرف انگلیسی s به همراه اعدادی همچون عدد 999، 925 روی زیورآلات، نشان دهنده ی نقره بودن آن ها است. همچنین این اعداد نشان دهنده میزان فلز نقره به کار رفته در زیورآلات را به نمایش می گذارند؛ بدین گونه که عدد 925 به معنای این است که فلز نقره زیورآلات مد نظر، 5/92 می باشد و عدد 999 نشان دهنده ی فلز نقره به میزان 9/99 است.


نوشته حک شده زیورآلات و النگو پلاتین:


به طور کلی فلز پلاتین، به عنوان نوعی فلز نادر و گران قیمت محسوب می گردد که در صورت اصل بودن، نشانه هایی روی آن حک شده است؛ در صورتی ک از زیورآلات و النگو پلاتین برخوردار هستند، باید شاهد نوشته هایی همچون "PLOT"or"PLAT" ، "Platinum " در قسمتی از آن ها باشید که قبل یا بعد از این حروف، اعدادی مثل 999 یا 950 حک شده است. اعداد حک شده روی زیورآلات و النگو پلاتین، نشان دهنده میزان خالص بودن آنها است؛ به طور مثال، زیورآلات پلاتین با عدد 999 در مقایسه با اکسسوری های 950، از میزان خالص بودن بالاتری برخوردار هستند.(جهت مشاهده النگو نقره کلیک کنید)


2) استفاده از آهن ربا:


یکی از ابزار کاربردی برای تشخیص زیورآلات و النگو نقره از پلاتین، آهن ربا است؛ بدین گونه که ابتدا آهن ربا را به زیورآلات مد نظر نزدیک نمائید. در صورتی که زیورآلات شما از پلاتین یا نقره خالص باشد، نباید جذب آهن ربا گردد. اما لازم به ذکر است اگر زیورآلات یا النگو شما جذب آهن ربا شد، جای نگرانی نیست؛ به دلیل اینکه ممکن است از آنجایی که فلز پلاتین نرم بوده و از شکنندگی بالایی برخوردار می باشد، افراد باتجربه به منظور افزایش استحکام و مقاومت زیورآلات آن، از آلیاژ کبالت استفاده می نمایند که همین امر موجب، جذب اکسسوری ها به آهن ربا می شود. فلز نقره هم همچون پلاتین از نرمی بالایی برخوردار است که برای مقاوم سازی زیورآلات و النگو آن، از ترکیب فلز مس استفاده می کنند؛ اما جالب است بدانید این نوع فلز هم مانند دیگر فلزات، جذب آهن ربا نمی گردد. بنابراین در صورتی که زیورآلات یا النگو نقره شما جذب آهن ربا شد، باید نزد فروشگاه مورد نظر رفته و نوع آلیاژ به کار رفته در ساخت اکسسوری را جویا شوید.


کلام آخر:


جالب است بدانید پلاتین، نوعی فلز گران بها محسوب می شود که زیورآلات آن در مقایسه با اکسسوری طلا و نقره، از قیمت بالاتری برخوردار است. بنابراین در صورتی که هزینه کافی برای خرید زیورآلات و النگو آن را ندارید، بهتر است از اکسسوری نقره استفاده نمائید. البته لازم به ذکر است برای خرید زیورآلات نقره، باید به فروشگاه های معتبر مراجعه نمائید تا از نوع با کیفیت و درجه یک آن بهره مند شوید. همچنین میتوانید از وبسایت های معتبر همچون نقره علمدار، خرید آسان و مطمئن اینترنتی را تجربه نمائید. هدف ما از تهیه ی مقاله فوق، قرار دادن اطلاعاتی در زمینه ی مقایسه زیورآلات پلاتین و نقره بود؛ البته لازم به ذکر است مبحث مورد نظر در این قسمت به پایان نمی رسد و در مقالات منتشر شده ی بعد، به ادامه ی آن خواهیم پرداخت. امیدواریم که با مطالعه ی آن ها اطلاعات مفیدی را به دست آورده و مورد توجه شما کاربران عزیز واقع شده باشد. خواهشمندیم نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه ی مقالات منتشر شده ی نقره علمدار در اختیار ما قرار دهید تا با استفاده از آن ها، خدمات بهتر با کیفیت بالاتر ارائه نمائیم.

پیشنهاد میکنیم از مقاله تفاوت زیورآلات نقره و پلاتین در چیست؟(قسمت دوم) دیدن کنید.





 

خرید النگو نقره





 

النگو نقره

 





 

النگو یزد

 





 

النگو طلا

 



تعداد نظرات : 0